Trønder avisa

2007-11-2311:54:16
Skrivet av Carina Dahl



Forstørre bilde picture_0
TURNÉSTART: Carina Dahl fra Trondheim legger ut på turné sammen med Best of Rock, og første stopp er Verdal, hvor hun hadde sin aller første liveopptreden i fjor.
 
- Liker meg i Verdal


Fredag går turnéstarten for den tidligere glamourmodellen og Big Brother-deltakeren og trondheimsgruppa Best of Rock. Første konsert sammen har de valgt å legge til Verdal.

ELLEN MARIE STØLAN

- Jeg hadde min aller første livekonsert på Verdal i fjor, og husker jeg var fryktelig nervøs. Det gikk faktisk veldig bra, og jeg følte publikum der møtte meg med stor entusiasme, og det er også litt derfor vi starter denne turneen på Verdal og JB11, forteller Carina Dahl.
22-åringen fra Trondheim er kanskje mest kjent som datteren til TNT-trommis Morten «Diesel» Dahl, og har de senere årene gjort seg bemerket som glamourmodell og sist i den norsk-svenske utgaven av Big Brother.



Stargate-hjelp

Nå ønsker hun å få fokuset vekk fra glamourstemplet, og over på musikken.
- Det var jo bare en jobb jeg gjorde en stund, slik som andre ungdommer har tatt seg sommerjobb på ICA. Sang og musikk har derimot ligget mitt hjerte nærmest hele livet, og jeg har tatt timer hos sangpedagog siden jeg var ti år, forteller Carina, som også er i full gang med produksjon av et album med suksesselskapet Stargate. Fredag får verdalingene høre noen av låtene Stargate har laget til denne plata.



Lite TNT

- Det vi byr på når vi kommer til JB11 er et to timer langt show, hvor jeg har en time. Jeg skal blant annet synge «Sweet child of mine», «I love rock`n roll», og noen låter av Dixie Chicks. Det er i tillegg til mine egne, forklarer Carina.
Hun har en favorittsjanger som krysser et sted mellom rock og country, en svært populær sjanger iblant annet USA, og som hun håper det vil bli mer av i Norge også. Kanskje i en liten motsetning til sin far. Likevel kan det dukke opp noe av TNT også etter hvert.
- Vi har ikke lagt inn det i showet, men vi har faktisk begynt som smått å spille litt TNT på øvingene, så kanskje det kommer etter hvert.



Høy stemning

Det var Diesel som spleiset datteren med Best of Rock, og hun er storfornøyd med å få dra på turné med det trondheimsbaserte bandet.
- De er kjempeflinke, og det er artig å spille med dem. De kommer til å spille rockemusikk fra både 80- og 90-tallet, og jeg tror det kommer til å bli høy stemning.
Carina og Best of Rock har øvd sammen i to måneder, og den tidligere BB-deltakeren har et lengre opphold i trønderhovedstaden i forbindelse med turneen som pågår de kommende ukene og i romjula. Til vanlig er hun bosatt i Stockholm med kjæresten Anton, som hun fant på realityprogrammet.
 


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Blir det flere konserter før jul enn de du nevnte i et innlegg tidligere; Verdal, Sandnes, Stjørdal, Heimdal + 1 i romjula?
"Lengre opphold i trønderhovedstaden i forbindelse med turneen", står i intervjuet over, betyr det at du blir i Trondheim resten av året eller skal du hjem til Stockholm innimellom?

2007-11-23 | 20:27:39
Postat av: Anonym

Hvis du skal ha med noe av TNT på ditt reportoar, så må du ta den der "Sometimes". Den er knall bra :-)

2007-11-23 | 20:41:57
Postat av: Belanna Torres

Du har en vacker figur
Carina , men det här fotot
ger inte rättvisa åt det ., är det fotografen eller du som valt detta?

2007-11-24 | 20:35:53

Kommentera inlägget här:

Navmn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:


Trackback
Til forsiden

Carina Dahl

${ProfileDescription}
Mer...

Du kan nå abonnere på blogger via mobiltelefonen. Du vil da automatisk få tilsendt MMS-bilder som blir postet, direkte til din egen mobil. Det er ingen tidsforsinkelse, du får bildet med en gang det blir sendt fra brukeren.

Abonner på denne bloggen!

send < BLG START 142029 > til 1966.

Hvordan avslutter jeg?

Du kan avslutte abonnementet når du vil, bare send < BLG STOPP 142029 > til 1966.

Pris pr. mottatte melding: 10,-

Lukk vinduet
Abonner på denne bloggen
Powered by BlogSoft

hits